Gymnasiebloggen!

En blogg som jag har följt till och från under min gymnasietid - Gymnasiebloggen - har skrivit ett väldigt fint inlägg om webpresent! Det är precis såhär vi vill att våra kunder ska känna - hemtrevligt och personligt. Det gör mig väldigt glad att få finnas med på den bloggen som är oerhört välskriven och humoristisk. Ni måste gå in och titta! Det finns massor att läsa. Tänkte att jag skulle göra ett utdrag från inlägget med webpresent men det går inte för jag kan verkligen inte välja vad jag ska ta med! Så jag kopierar nästan hela inlägget rakt av! Väldigt fina ord iallafall!

"Samtidigt som jag själv inte pysslar med något annat än faktasidor ser jag vän efter vän börja utnyttja The World Wide Web för handel. Man kan köpa så gott som allt på webben nu för tiden och det finns otaliga butiker som säljer så gott som samma varor. Det är därför jag blir så glad när jag ser att det är en vän i Ockelbo som har startat Webpresent.se. Om man ska sälja presentartiklar online, något som många gör, måste man kunna utmärka sig på ett eller annat sätt. I mina ögon utmärker sig “Webpresent” på två sätt.


Först och främst: designen, stilen, typsnittet, texterna, allt på sidan ger en sådan där “hemma hos”-känsla som gör att det känns mindre kommersiellt och mer personligt – en presentbutik med hemmahörighet i Ockelbo som utstrålar någon sorts kärlek. Varje produktsida har till och med en lång tillhörande text som berättar om produkten och dess bakgrund.


För det andra: nischen. “Webpresent” utmärker sig både för att sälja fair trade-produkter och miljövänliga produkter. Och även om det skulle förta lite av nischen så är det egentligen sådant jag vill se i många fler webbutiker. Eller vad säger man om en kylväska i återvunnet material? Produkter av återvunnet material är både snygga, betydelsebärande och symbolladdade ting.


När jag själv flyttar utomlands i höst ska jag återvinna absolut allting, om så närmaste återvinningsstation är två mil bort!"


Läs hela inlägget här! Måste göras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0